Influencer Marketing – o scurtă introducere

Ce este influencer marketing?
Influencer marketing este un proces de cercetare, identificare și susținere a unor persoane care reușesc să aducă un impact asupra unui brand, produs sau unor servicii. Acest tip de marketing oferă brandurilor oportunitatea de a-și unifica direcțiile de PR, vânzări, marketing digital şi social media, printr-o comunicare relevantă, menită să creeze o relație pe termen lung cu publicul.

Principalele beneficii pentru care ar trebui să luăm în considerare integrarea unei campanii de influencer marketing când planificăm o nouă strategie de marketing sunt următoarele:
• Mesajul campaniei ajunge mai rapid la publicul țintă;
• Reach-ul campaniei creşte considerabil;
• Vânzările cresc;
• Notorietatea brandului se dezvoltă.

Cine sunt aceşti “influenceri”?
Sunt persoane publice, la nivel local, național sau internațional, care au un număr mare de fani în mediul online. Cu o popularitate foarte mare, și cu o comunitate mare de oameni în spate, apelarea la unul sau mai mulți influenceri reprezintă o soluție eficientă pentru retailerii care doresc o creștere rapidă atât pe partea de vânzări, cât și pe partea de brand equity.

Cum arată o campanie de Influencer Marketing de succes?
Câteva exemple sugestive pentru a vedea eficienţa unei astfel de strategii, pe care noi le-am încadra în categoria campaniilor de succes:

Daniel Wellington

Daniel Wellington 2

Pentru a încuraja publicul țintă să le achiziționeze produsele, compania de ceasuri Daniel Wellington a colaborat cu mii de influenceri de pe Instagram, ce aveau rolul de a publica poze cu cadre cât mai interesante, în care să includă și unul dintre ceasurile Daniel Wellington, şi cu o descriere care să conțină detalii despre promoție: la orice achiziție, cumpărătorii aveau 15% discount.

Astfel, audiența era încurajată să achiziționeze un ceas marca Daniel Wellington.  Prin aceasta campanie social media, compania a avut peste 900 000 de postări pe Instagram, iar până în 2015 brandul a a reușit să obțină o creștere în vânzări de 220 milioane de dolari, având în vedere că a pornit în 2009 ca și startup, cu câștiguri de 15,000 de dolari.

 

Adidas

Adidas

Un brand deja foarte cunoscut, Adidas a vrut să fie cu un pas înaintea competitorilor şi a lansat o campanie condusă de influencerii din mediul online, pe Instagram. Campania s-a concentrat pe  audienţa tânără, şi a fost iniţiată cu scopul de a câştiga loialitatea publicului ţintă. Strategia social media a ajutat brandul sportiv să ajungă la o creştere în vânzări de 24.2% între ianuarie 2015 şi ianuarie 2016. În aceeaşi perioadă, competiţia principală, Nike, a experimentat o scădere de 9.1% în vânzări.

Adidas a lucrat și cu Selena Gomez (persoană publică la nivel international), pentru a lansa un concurs online, în care publicul trebuia să facă o serie de fotografii, în care erau îmbrăcaţi în articole vestimentare Adidas, având oportunitatea de a apărea în următorul spot video.

 

Becca Cosmetics

Becca Cosmetics

O strategie diferită de influencer marketing a fost adoptată de compania Becca Cosmetics, care a ales să implice activ influencerul în campanie. Aceștia au venit cu ideea de a construi un produs nou, și, de ce nu, să implice și o persoană publică în dezvoltarea lui. În parteneriat cu influencerul Chrissy Teigen, aceștia au creat o nouă paletă de produse, lucru ce a dus la o creștere rapidă a popularităţii brandului, generând peste 5 milioane de vizualizări pe un filmuleț publicat in mediul online, de către influencer. Brandul a reușit astfel nu doar să aibă o creștere importantă în vânzări, ci și să își creeze o comunitate de admiratori/fani ce au devenit ulterior clienți fideli.

Influencer marketing este o tehnică cu potențial de a atinge targete mari în vânzări, rezultatele depinzând de modul în care este implementată campania. Implicarea unor persoane active în mediul online poate aduce multe beneficii companiilor de retail, iar influencerul potrivit poate asigura relevanța campaniei pentru publicul ales.

 

 

Post A Comment